طراحی سایت فروش لوازم یدکی و پخش مویرگی قطعات خودرو + اپلیکیشن

طراحی سایت فروش لوازم یدکی و پخش مویرگی قطعات خودرو + اپلیکیشن
دوشنبه 28 اسفند 1402
ما یکی از بزرگترین تامین کنندگان لوازم یدکی خودرو در تهران هستیم،
روزانه بیش از ۵۰۰ تا سفارش به سراسر ایران ارسال میکنیم.
از طریق تلگرام و اینستا هم سفارش میگیریم و کلی هم سفارش تلفنی داریم.
الان نرم افزار انبارداری و حسابداری سپیدار داریم.
دنبال یک سیستمی هستیم که بتونیم از طریقش فروش را اتوماتیک کنیم.
میخوام چه ویزیتورهام در سطح شهر و چه تلفنی و چه آنلاین همش یکپارچه بشه.
با فروشگاه ساز شما میشه اینکار را کرد؟ سوال دیگه اینکه می شه فروش عمده هم داشت؟
ما چندتا سیستم پخش مویرگی را امتحان کردیم ولی نتیجه ای که میخواستیم را نگرفتیم. یعنی اینطوری بود که هر کدام فقط یه بخشی از کار ما را انجام میدادن.
ممنون از شما
سلام سپاسگذاریم از اینکه سوال خودتون را با ما مطرح کردید. بله، فروشگاه ساز سپهر اصلا برای کسب و کارهایی طراحی شده که هم تعداد زیادی محصول و سفارش دارند و هم روش های مختلف فروش دارند و میخواهند کانال های فروش خودشون را یکپارچه کنند. پس به طور خلاصه با سپهر میتوانید به صورت کامل فروش خودتون را اتوماتیک کنید. نمونه های بسیاری از فروشگاه های لوازم یدکی خودرو توسط سپهر پیاده سازی شده که میتوانید در بخش نمونه ها آنها را مشاهده نمایید. در ادامه پاسخ با جزییات بیان میشود.
همانطور که خودتان مطرح کردید چالش های زیادی در کسب و کارهای فروش قطعات ماشین و خودرو وجود دارد که باید بتوانیم حل کنیم. ابتدا بگذارید صورت مساله را باز کنیم تا بتوانیم به راه حل های آن بپردازیم.
اولین مشکل شما این است که چندین راه سفارش گیری یا درواقع چندین کانال فروش دارید، هم فروش حضوری دارید، هم فروش تلفنی، هم آنلاین و هم از طریق بازاریاب ها و ویزیتورهایی که به فروشگاه های سطح شهر مراجعه میکنند و سفارش دریافت میکنند.
دوم اینکه کنترل قیمت و موجودی این همه قطعه خیلی سخت است، هم مدام با تغییر دلار و ... قیمت ها عوض میشود و هم موجودی ها مدام درحال تغییر است و ممکن است اشتباهی در سفارش گیری اتفاق بیفتد.
سوم اینکه وقتی کسی مشتری عمده یا همکار شما باشد و قرارباشد برایش شرایط خاصی از جمله قیمت همکار یا پرداخت چکی و ... در نظر بگیرید کل سازمان فروش شما را دچار بی نظمی میکند.
چهارم اینکه به خاطر اتوماتیک نبودن کارها و فرآیندها، تیم فروش شما متکی به فرد است، اگر یک روز فروشنده ی شما مریض شود اونروز امکان فروش ندارید. یا اگر با کارمند فروش به مشکل بخورید نمی توانید او را اخراج کنید چون همه ی اطلاعات در اختیار شخص است.
نهایتا اینکه این حجم از کار که سر تیم فروش و انبار شما ریخته، این سختی آماده کردن یک سفارش و کندی ارسال سفارشات اجازه نمی دهد کسب و کار را گسترش دهید در نتیجه اینهمه سرمایه و اینهمه تلاش و کارمند نهایتا سود چندانی برای شما ندارد.
خوشبختانه ما در فروشگاه ساز سپهر، تجربه ی راه اندازی و اتوماتیک کردن تعداد زیادی کسب و کار و فروشگاه بزرگ لوازم یدکی را داریم. سالهای زیادی است که در صنف لوازم یدکی خودرو، تامین کنندگان بزرگ به ما اطمینان میکنند و ما هم نیازهای اختصاصی این کسب و کارها را درک کرده و پیاده سازی کرده ایم.

اما راه حل هر یک از مشکل ها:

مشکل سفارش گیری از کانال های مختلف فروش:

فروشگاه ساز سپهر یک راهکار یکپارچه ی فروش (omnichanel) است. یعنی همه ی کانال های فروش را به صورت یکجا برای شما فراهم میکند.
  1. فروشگاه ساز سپهر در قدم اول برای شما یک وب سایت فروشگاهی طراحی میکند که از طریق آن به صورت آنلاین میتوانید سفارش گیری کنید.
  2. این سایت یک سایت معمولی نیست، بلکه در صورتیکه ماژول فروش عمده را تهیه کرده باشید میتواند به ازای کاربر معمولی، قیمت تک فروشی و به ازای مشتری همکار یا عمده فروش، قیمت عمده ارائه کند.
  3. در کنار سایت شما قطعا فروش حضوری و تلفنی دارید، یک یا چند فروشگاه حقیقی دارید که میخواهید فروش آنها هم کنترل شود. برای اینکار از طریق صندوق فروشگاهی سپهر، بدون نیاز به اینکه همه ی فروشگاه ها به شبکه ی خاصی متصل باشند می توانید صندوق فروشگاهی را فعال کنید.
  4. صندوق فروشگاهی سپهر یک نرم افزار سفارش گیری است که روی تبلت، کامپیوتر یا گوشی قابل استفاده است و کمک میکند تیم فروش شما چه حضوری چه تلفنی، در لحظه سفارش ثبت کنند و نگران قیمت و موجودی نباشند.
  5. در قدم بعدی اگر فروشندگان سیار، مثل خودروهایی که در سطح شهر چرخ می زنند و از مغازه دارها سفارش دریافت میکنند داشته باشید می توانید نسخه ی صندوق فروشگاهی سیار را برای آنها نصب کنید و شبیه به یک سیستم پخش مویرگی که با سایت و فروش داخلی شما هماهنگ است پیاده سازی نمایید.
  6. اگر در شبکه های اجتماعی فعال هستید لینک خرید سریع در اینستاگرام و ربات تلگرام کمک میکند که شما در اینستاگرام و تلگرام هم به جای چت کردن با مشتریان به صورت اتوماتیک فروش داشته باشید. و لازم نباشد برای فروش در شبکه های اجتماعی خط فروش جدایی داشته باشید.
  7. اگر همکارانی دارید که در شهر های دیگر از شما خرید میکنند و تا قبل از این مجبور بودند روی تلگرام و واتس اپ لیست کالاهای مورد نیازشان را ارسال کنند می توانید اپلیکیشن اندروید فروشگاهی با برند اختصاصی و نام کسب و کار خودتون داشته باشید. این اپ را به همکار ها میدهید و آنها میتوانند از این طریق کاتالوگ بروز محصولات شما را داشته باشند و به راحتی سفارش بدهند. طراحی اپلیکیشن باعث میشود مشتریان دائمی شما راحت تر از شما خرید کنند.

مشکل کنترل لحظه ای قیمت و موجودی:

دلیل اینکه موجودی محصولات هیچ وقت بروز نیست و مجبورید موجودی ها را مدام آپدیت کنید این است که یک سیستم انبارداری مثلا مثل سپیدار دارید ولی وقتی در بخش های مختلف می فروشید موجودی همان موقع از انبارداری کم نمی شود و بعدا باید دستی اینکار را بکنید.
با اتصال مستقیم فروشگاه اینترنتی به نرم افزار حسابداری سپیدار، هلو، باران، کیان یا هر نرم افزار دیگری به راحتی اینکار اتفاق می افتد و در لحظه ای که سفارش در یکی از کانال های فروش مثل حضوری، آنلاین، اینستاگرام یا بازاریاب ثبت میشود از انبار حسابداری مرکزی شما هم کم میشود.

اما علاوه بر این ما در فروشگاه ساز سپهر امکانات دیگری هم داریم مثلا می توانید به راحتی تغییر قیمت دسته ای انجام دهید یعنی مثلا گروه چراغ راهنما، برند ایران خودرو را ۱۰ درصد گرانتر کنید یا به همه مقدار ثابتی اضافه کنید. یا از طریق امکان موجودی سریع، به چندکالای خاص یکجا موجودی جدید بدهید.
همچنین میتوانید از طریق فایل اکسل کل قیمت ها و موجودی سایت را بروزرسانی نمایید.

فروش عمده:

در مورد فروش عمده، راهکارها و سناریوهای مختلفی توسط ما برای مشتریان فروشگاه ساز سپهر پیاده شده است. برای مشاهده ی کامل امکانات فروش عمده می توانید به صفحه ی ماژول فروش عمده مراجعه کنید ولی به صورت مختصر امکانات سیستم به شرح زیر است.
اولا با ایجاد اپلیکیشن اختصاصی فروشگاه اینترنتی خود و ترغیب تعمیرگاه ها به نصب آن شما در گوشی هر مشتری بالقوه حضور فعال خواهید داشت. اپلیکیشن شما یک کاتالوگ آنلاین برای مشتری شما است که در روز بارها به آن مراجعه کرده و موجودی و قیمت محصولات را از آن چک میکند.
شما هم با هر تغییر در قیمت ها یا موجودی جدید به مشتریان عمده ی خود نوتیفیکیشن ارسال میکنید و آنها دوباره به اپلیکیشن شما مراجعه میکنند.

همچنین برای فروش عمده امکان تعریف قیمت های همکار، نماینده و ... متفاوت با قیمت تک فروشی هست. این افراد به محض اینکه در اپلیکیشن یا سایت با شماره ی موبایل خود وارد شوند قیمت همکار را مشاهده میکنند و راحت تر می توانند خرید کنند.

برای موضوع فروش اعتباری، نسیه یا چکی هم در سیستم ماژول های مختلفی ایجاد شده است که به راحتی میتوانید از آنها برای مدیریت سیستم فروش خود استفاده نمایید.

پخش مویرگی:

در بسیاری از کسب و کارها مثل فروش لوازم یدکی ماشین، فروش تجهیزات پکیج و قطعات آبگرم کن یا فروش لوازم آرایشی و بهداشتی، بخش بزرگی از فروش شما از طریق مراجعه ی ویزیتور به محل کسب و کار و فروش حضوری است. اینکه فروشنده ی شما به موقعیت مکانی مشتری مراجعه کرده و به صورت حضوری از مشتری سفارش را دریافت کند، یک روش عالی برای افزایش فروش است. که به آن پخش مویرگی یا پخش گرم گفته میشود. در پخش گرم همزمان با سفارش گیری محصولات هم در ماشین همراه فروشنده هست و به مشتری تحویل داده میشود.

یکی از روش های نوآورانه فروش مویرگی این است که به جای اینکه ویزیتور شما هر ماه یا هر هفته به فروشگاه های مختلف سر بزند، فقط یکبار به فروشگاه ها مراجعه میکند، از طریق تبلت تصاویر محصولات را به مشتری نمایش میدهند و در صورت لزوم نمونه ای از محصول را به مشتری نشان میدهند. سپس اپلیکیشن فروشگاهی مخصوص همکار را برای مغازه دار نصب میکند او را ترغیب میکنند که از این به بعد می توانند خودشان سفارش دهند. از طریق ماژول عمده فروشی شماره تماس مغازه دار را در پنل فروشندگان وارد میکند و مثلا برای او ۵ درصد تخفیف یا سطح فروش نسیه تا ۵ میلیون تومان تعریف میکند. از این طریق مغازه دار وادار میشود که در دفعات بعدی خودش سفارش ثبت کند و نیازی نباشد شما دوباره ویزیتوری برای او بفرستید.


این روش مخصوصا برای مواقعی که شما در شهرستان های مختلف اقدام به جذب مشتری میکنید بسیار به صرفه است. زیرا هزینه ی فرستادن ویزیتور به هر شهرستان بسیار زیاد است و با یکبار ویزیت کردن هر شهرستان میتوانید مطمئن باشید که تعدادی مشتری ثابت جذب کرده اید.


وقتی پخش مویرگی داشته باشید و همزمان فروشگاه اینترنتی نیز وجود داشته باشد نیاز به هماهنگی بین دو سیستم از نظر قیمت و موجودی بسیار مهم می شود. در سپهر از طریق اپلیکیشن سفارش گیری پخش مویرگی می توانید بدون نیاز به سایر نرم افزارهای پخش از طریق این سیستم سفارش های حضوری را هم دریافت کنید.


مشکل خطا در تحویل سفارشات:

در مورد تعداد زیاد محصول و احتمال اشتباه شدن آنها، فروشگاه ساز سپهر به سیستم بارکد مجهز است که میتوانید از طریق بارکد کالاها را شناسه گذاری کرده و در سیستم بارگذاری کنید. همچنین در هنگام تحویل کالا یا در هنگام جور کردن سفارش از انبار این امکان وجود دارد که از طریق سیستم یک دبل چک انجام دهید. تا انباردار مطمئن شود که کالاهای درستی را بسته بندی و ارسال میکند. ( در مورد امکان دبل چک مرسوله از طریق بارکد خوان می توانید از بخش پشتیبانی فروش سوال بفرمایید)
پرسش و پاسخ
شما امکان طراحی اپلیکیشن برای فروش لوازم یدکی خودرو یا اپ سفارش گیری برای فروش لوازم یدکی هم دارید؟نادر احمدی | 28 اسفند 1402💬پاسخ دادن
بله در سپهر هم اپلیکیشن اندورید وجود دارد و هم اپلیکیشن pwa که برای گوشی های آیفون استفاده میشود.
برای اطلاعات بیشتر به صفحه ی اپلیکیشن فروشگاهی مراجعه فرمایید.
مدیریت | 28 اسفند 1402💬پاسخ دادن
آیا افلیت مارکتینگ هم میتوان روی پخش مویرگی داشت، مثلا برای هر فروشنده پورسانت تعریف کنیم و به جای اینکه حقوق بدهیم پورسانت بدهیم؟محی الدین | 24 اسفند 1402💬پاسخ دادن
چه درگاه پرداخت هایی به این فروشگاه متصل میشود؟محمد رضا | 24 اسفند 1402💬پاسخ دادن
اگر با فروشگاه ساز شما ایجاد کنم به ترب و ایمالز هم وصل میشه؟محترم اصغری | 16 اسفند 1402💬پاسخ دادن
سلام، ما روی دیجی کالا سالهاست که فروش داریم، اگر سایت فروشگاهی را با سیستم شما ایجاد کنیم میشه فروشگاه به دیجی کالا متصل بشه که بتونیم راحت سفارش ها را از یکجا مدیریت کنیم؟محمد ت | 16 اسفند 1402💬پاسخ دادن
برای طراحی چنین سایتی روی وردپرس قیمت دادن حدود 100 میلیون، فروشگاه ساز شما چه فرقی با وردپرس دارد؟رضا احمدی | 16 اسفند 1402💬پاسخ دادن
سوالی برای پرسیدن دارید ؟!
نویسنده
authorمیلاد رضایی
کلیدواژهidea
دیدگاه‌ها
مقالات مرتبط
7 راه عملی برای کسب درآمد از اینترنت

7 راه عملی برای کسب درآمد از اینترنت

رویاها و خیالات کسب درآمد بسیارند. اما می‌توان راهکارهایی معقول برای کسب درآمد آنلاین پیدا کرد. در اینجا، به 7 پیشنهاد عملی و راه‌های انجام آن‌ها اشاره کرده‌ایم.
✍🏻 محمدرضا قاری
پنج ایده فروش در شبکه های اجتماعی برای کسب و کارهای کوچک

پنج ایده فروش در شبکه های اجتماعی برای کسب و کارهای کوچک

فروش در شبکه های اجتماعی در چند سال اخیر بسیار گسترش پیدا کرده است و بسیاری از کسب و کارها از این بستر جهت ارائه محصولات خود استفاده می‌کنند.
✍🏻 راسا

برای شروع یک کسب و کار رویایی آماده اید؟

هنوز شک دارید! برای مشاوره تماس بگیرید:۰۲۱-۴۷۶۲۳۰۳۰