7 تخفیف شگفت انگیز
مشاهده

5 خصوصیت از کارآفرینان موفق که کمتر کسی انتظار آنها را دارد!

5 خصوصیت از کارآفرینان موفق که کمتر کسی انتظار آنها را دارد!
چهارشنبه 27 دی 1402

نوشته های زیادی در مورد اینکه چطور یک کارآفرین موفق باشیم وجود دارد. شور و اشتیاق، تمرکز و پافشاری بارها و بارها به عنوان خصوصیاتی که ما باید به عنوان یک کارآفرین داشته باشیم، به حساب می آیند.

با این حال، ما چند خصوصیت دیگری هم کشف کرده ایم که لزوما با زندگی پرمشغله کارآفرینان همخوانی ندارد، ولی می تواند بسیار مفید باشد.

 

5 خصوصیت کارآفرینان موفق که باعث شگفتی شما می شود:

  1. آنها نه می گویند

اکثر مردم فکر می کنند که بهتر است از هر فرصتی در ابتدای شروع کسب و کارشان استفاده کنند، اما این خیلی مهم است که شما به فرصت هایی که به کسب و کارتان کمکی نمی کنند و یا در اولویت نیستند نه بگویید. کارآفرینان موفق می دانند چه چیزی برایشان مهم تر است و بر اساس اولویت هایشان ارزیابی می کنند که آیا الان زمان مناسبی برای بهره جویی از فرصت های دیگر هست یا نه!

نکته مهم این است که، شما در طول روز زمان کافی ندارید تا به هر درخواستی که از شما می شود پاسخ دهید. وقتی شما اولویتی داشته باشید، قادر خواهید بود که از آن به عنوان راهنمایی برای بله یا خیر گفتن به فرصت ها استفاده کنید.

  1. آنها به تعطیلات و استراحت می روند

وقتی که یک کسب وکاری را شروع می کنید فکر می کنید که هیچ انتخابی ندارید و باید ساعت ها در طول روز کار کنید تا به آینده مورد نظرتان برسید. البته ما منکر نمی شویم که باید تلاش و زمان زیادی برای پیشرفت کسب و کارتان صرف کنید. اما کارآمدترین کارآفرینان هم می دانند که غیرممکن است بتوان به صورت تخته گاز در درازمدت کار کرد.

نیاز هرکسی به استراحت متفاوت هست و همچنین نوع کسب و کار شما هم در تعیین میزان استراحت تاثیرگذار است. چیزی که ثابت است این است که همه ما نیاز داریم گاهی از کار دور شویم و تجدید قوا کنیم تا بتوانیم با انرژی بیشتری ادامه دهیم.

نیازتان به استراحت را بررسی کنید. آیا نیاز به یک ساعت استراحت در روز دارید یا نیاز دارید آخر هفته را استراحت کنید؟ یا اینکه باید یک هفته در سال را از کار فاصله بگیرید ؟ مشکلی نیست. اغلب برایتان لازم هست به استراحتی بروید تا عملکرد کارتان افزایش یابد. علاوه بر این، دورشدن از شرایط کاری باعث می شود ذهن بازتری داشته باشید که در شرایط کاری پرمشغله دراختیارتان نیست.

  1. آنها شرکتی می سازند که برای باقی عمرشان زمان و فضا داشته باشند

حتما همانطوری شروع کنید که می خواهید در آینده ادامه دهید. اگر می خواهید در درازمدت کسب و کارتان به نتیجه برسد باید وقت آزاد برای باقی عمرتان در نظر بگیرید. یقینا در شروع کار تعادلی وجود ندارد ولی اگر همسر یا فرزند داشته باشید یا اگر بدن سالم برایتان مهم است نمی توانید این ها را برای مدت طولانی نادیده بگیرید و تمام زمانتان را روی کار بگذارید. باید از همین الان به فکر برقراری تعادل بین کار و زندگیتان باشید.

همانطوری شروع کنید که می خواهید ادامه دهید.

توصیه می کنیم که هفته کاری را با نگاهی به آینده تان طراحی کنید. اگر به این شکل شروع کنید عادت می کنید و می توانید به تعادلی در کار و زندگی تان برسید. اما اگر بخواهید تخته گاز بروید و به روابط و باقی عمرتان بی توجه باشید جایی مجبور خواهید شد توقف کنید و دوباره آنها را از نو بسازید که این کار هم زمان بر است و هم در آینده سخت تر خواهد شد.

با تعیین یک برنامه کاری مناسب در ابتدای شروع کسب و کار، زمان کافی برای یک زندگی متعادل تر برای حال و آینده خود داشته باشید.

  1. آنها بعضی از قوانین را زیرپا می گذارند

ما همه تصوری از اصول و شیوه کارها داریم، که این درک از جامعه، خانواده، دوستان و ایده آل های ما می آید. پیشنهاد می کنیم آنهایی را که برایتان کار نمی کند و فایده ای ندارد بشکنید.

برای مثال ساعت کاری مرسوم 8 تا 4 می باشد اما فرزندانتان 7 به مدرسه می روند و 3 به خانه برمی گردند. شاید بهتر باشد شما زودتر کارتان را شروع کنید و تا وقتی که به خانه برمی گردند تمام کنید.

 موضوع این است که قرار نیست همه چیز به یک شکل باشد. انسان های موفق به خودشان اجازه می دهند که کار و زندگی شان طبق سلیقه شان باشد حتی اگر به معنی آن باشد که با انتظارات یکسان نباشد. وقتی که شما زمان کار و زندگی تان را به گونه ای طراحی کنید که برایتان کارآمد باشد، این نسبت به قبل بیشتر لذت بخش خواهد بود.

اصالت کلمه ای است که این روزها برسر زبان هاست. خلق کسب و کاری که نشان دهنده اصالت شما باشد بهترین راه برای رسیدن به موفقیت است.

  1. آنها خیلی خوب به خودشان می رسند

وقتی که کسب و کارتان را راه اندازی می کنید، توجه به خود را در آخر لیست کارهایتان قرار می دهید. در حقیقت حتی اگر کسب و کاری هم راه اندازی نشده باشد برای برخی رسیدگی به خود در اولویت پایینی قرار دارد و این نشان دهنده این است که ما در برخی از جنبه های زندگی مان کوته بینانه عمل می کنیم. چه چیزی مهم تر از این هست که، کسی که مسئولیت کسب وکاری را بر عهده دارد باید در بهترین شرایط جسمی، روحی و عاطفی باشد؟

تفکری که اغلب مردم دارند این است که فکر می کنند اگر به خودشان برسند از نظر دیگران خودخواهی جلوه می کند، در صورتی که اشتباه است. اینکه آدمی از خودش  مراقبت کند نشان می دهد که می تواند از کسب و کار و زندگی اش هم به خوبی مراقبت کند.

تغذیه سالم و ورزش به شما انرژی لازم را برای روزهای پرمشغله کاری می دهد. معاشرت با دوستان و اطرافیان به شما روحیه، توان جسمی و عاطفی می دهد. تعمق، پیاده روی برای آزاد سازی ذهن یا یک حمام روحیه ما را تازه می کند تا بتوانیم فردا از خواب بیدار شویم و به کارمان ادامه دهیم.

موفق ترین کارآفرینان این نکته ها را می دانند و آنها را به کار می بندند.

منبع:

http://articles.bplans.com/five-surprising-traits-successful-entrepreneurs/

پرسش و پاسخ
سوالی برای پرسیدن دارید ؟!
نویسنده
author
کلیدواژهlearnlearn
دیدگاه‌ها
مقالات مرتبط
چگونه از محصول خود عکس بگیریم؟ 5 گام عکاسی از محصول با گوشی همراه

چگونه از محصول خود عکس بگیریم؟ 5 گام عکاسی از محصول با گوشی همراه

عکاسی از محصولات حتی با گوشی، یکی از عناصر حیاتی در جذب مشتریان و افزایش فروش آن‌ها است. عکس محصول بیش از 34% بروی تصمیم گیری مخاطبین تاثیر گذار است و همچنین وجود تصویر با کیفیت و مشتری محور نیز باعث 43% تاثیرگذاری بیشتر بر روی مشتری است.
✍🏻 نوید کوهی
درگاه پرداخت چیست؟ نحوه دریافت درگاه مستقیم و غیر مستقیم + آموزش

درگاه پرداخت چیست؟ نحوه دریافت درگاه مستقیم و غیر مستقیم + آموزش

درگاه پرداخت در دو نوع مستقیم و غیر مستقیم ارائه می شود. درگاه پرداخت نیاز به مراحلی مشخصی برای دریافت دارد. شما ابتدا باید نماد اعتماد تجارت الکترونیکی خود را دریافت ...
✍🏻 سحر مهدوی
تولید محتوا چیست؟ چرا و چگونه تولید محتوا کنیم؟ آموزش رایگان 0 تا 100

تولید محتوا چیست؟ چرا و چگونه تولید محتوا کنیم؟ آموزش رایگان 0 تا 100

تولید محتوای با کیفیت می تواند میزان فروش یک فروشگاه تا بیش از 50% افزایش دهد. تولید محتوا چیست و چرا باید آموزش ببنیم آن را یک نیاز برای فروشگاه‌های آنلاین...
✍🏻 سحر مهدوی

برای شروع یک کسب و کار رویایی آماده اید؟

هنوز شک دارید! برای مشاوره تماس بگیرید:۰۲۱-۴۷۶۲۳۰۳۰